گردشگری

جای خالی برنامه های محتوایی در روز ملی خلیج فارس

در حالی که همه ساله در روز ملی خلیج فارس یعنی دهم اردیبهشت مراسم های دولتی خشک و خالی و کلیشه ای برگزار می شود،خبرها از مناطق آزاد کشور حاکیست که برنامه های محتوایی قابل توجه جای خود را به سبک های کلیشه ای داده است.

به گزارش بازرگان نیوز،از جمله این برنامه ها در جزیره قشم می توان به فریاد زدن نام خلیج فارس از سوی 450 ورزشکار اشاره کرد که نه تنها اقدام قابل توجهی از نظر محتوایی نیست،بلکه از نظر فرمی نیز اقدامی بی تاثیر است.

در مورد دیگری در جزیره کیش و بر اساس آنچه سایت خبرگزاری صدا و سیما گزارش داده است گردهمایی ای که بیشتر به تجمع شبیه است انجام شده و شناوران تفریحی و تندرو به همراه پرواز چتر‌های پاراسل و اهتزاز پرچم ها به صورت پراکنده این روز را پاسداشتند.در تصاویر منتشره در خبرگزاری چهره کودکان و نوجوانانی دیده می شود که احتمالا از مدارس جمع آوری شدند و برای این مراسم ها استفاده شده اند این در حالیست که مهمترین بخش جوامع گردشگری برای آشنایی با مفاهیم و موضوعات ماهوی،گردشگرانی هستند که این تقویم های تاریخی را می توان برای آنها به یک خاطره ماندگار بدل کرد.

در اقدامی دیگر که مشخص نیست چه کسی متولی آن است،جمعی از کودکان را در ساحل کیش مجتمع کرده اند و نام آن را همایش گذاشته اند در حالی که همایش در اصطلاح عامه یعنی گردهم آیی زیر سقف با موضوع مشخص و پنل ها و بخش های مشخص که خروجی دقیقی هم دارد و به صورت عمومی دارای اهداف و بیانیه پایانی نیز هست.

به نظر می رسد دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد در خصوص روز ملی خلیج فارس منفعل عمل می کند و نتوانسته است برنامه های اجرایی مناسبی را ترتیب دهد،این در حالیست که از بودجه مناسبی هم برخوردار است.

تجربه ثابت کرده است که یکی از دلایل این کج سلیقگی ها عدم روجوع به متخصصان،تنگ نظری های اقتصادی،عدم تشکیل اتاق های فکر و خود عمار پنداری های ته نشین شده در مدیران کشور است.

امتیاز کاربران: اولین نفری باشید که امتیاز می دهد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا